Celkem často využíváme Bangkokskou městskou dopravu. Ta je dost rozmanitá. Jezdí tu minibusy, krtek(metro), űberkrtek(nadzemka), říční loď, lodě na kanálech, přívozy. To celé je doplněné o soukromou dopravu - taxíky, tuktuky, minivany, motorky, dragontaily(vyhlídkové lodě). Každá z těchto doprav má své kouzlo - autobusy s teakovou podlahou stojí 5kč kamkoliv po trase. Minibusy číslované stejně jako velké sledují trasu svých větších kamarádů a většinou 2-3 zastávky před tím než chceme vystoupit se trasa změní. Űberkrtek má tak nastavenou klimatizaci, že není výjimkou zahlédnout na tyči pověšené hovězí a prasečí půlky. Pro nás je ovšem nejzajímavější říční a kanálová doprava.
Po kanálech se dopravují lodě o délce kolem 20 metrů a pohybují se takovou rychlostí, že zvedají více jak metrové vlny. A pro podjíždění mostů mají sklápěcí střechu. Když se potkají 2 protijedoucí lodě, tak to s lodí hází na všechny strany a čím méně zkušený řidič, tím více toto houpání pocítíte. Takže když přijdete například na úřad a tam sedí nazelenalá paní a mumlá si něco o amatérech, tak si můžete být jistí, že jela do práce lodí.
Lodní doprava nás opravdu baví a tak když jsme ve městě a podle Boženky(navigace v Kozáčovým telefonu) je asi +1 km odsud říční doprava, tak neváháme a vyrážíme. Cesta je trošku zdlouhavá a najednou se zdá, že docházíme na konec Bangkoku. Mrakodrapy zmizely a na jedné straně silnice je dokonce prázdný prostor. Boženka nám to chtěla udělat zajímavý a dotáhla nás až do nákladních doků. No co, kontejnerem jsme ještě nejeli...