Během naší jízdy do Vientiane začala být krajina dost nudná a silnice trochu moc civilizovaná. Když jsme objevili odbočku na věž, odkud se dají pozorovat sloni výrazně jsme pookřáli. Podle všeho měli místní veliké problémy se slony, kteří plenili úrodu a dokonce i někoho zabili. Jako kompenzaci pro nemožnost zemědělčení jim tu vytvořili možnost získávat peníze z turismu.
Na předek tuktuka přiděláváme srolovaný koberec a těšíme se, jak se budeme prohánět po pláních se slůňaty. Turistická kancelář je zavřená, je neděle. Projíždíme mezi políčky kolem cedulí s nápisy tady je sloniskovo. Místní tu jezdí na traktůrcích a to nám dodává odvahu. O tuktuku už celkem dlouho tvrdíme, že je to převlečená terra a tak se nebojíme, že by neprojel. Jedeme opatrně, kdyby se náhodou za zatáčkou objevilo slonisko, aby jsme mohli v případě ohrožení alespoň ještě namontovat kly pro finální zápas. Ale pořád nic, kolem všude ploty a vypadá to, že je to tu proti loupeživým chobotnatcům zajištěné. Po nějaké době už je to podezřelé a tak se vyptáváme kolemjdoucího. Věž je ještě 2 km daleko, ale dá se tam už jen pěšky. No a sloniska? Na ty je moc vedro, jsou na horách(asi lyžujou). Ale prej můžeme tady kolem na výlet. No nic družba nebude.
Dorážíme do Vientiane. Hlavní město Laosu, to bude celkem pruda dostat se do centra a najít spaní. Cestu nacházíme překvapivě snadno - je tu jedna dlouhá třída, vedoucí od okraje až do středu města. Až na pár výjimek tu není žádná výšková budova. Nejvyšší barák má tak 5 pater. Vientiane je prostě taková větší vesnice. Bohužel dost roztahaná. Dali jsme si za úkol prodat prázdnou plynovou bombu. V Thajsku bude zase LPG. Nedaří se nám tu objevit plynárnu, jen nějaké podomní prodejce plynu. Bombu jsme koupili na jihu za 700 tisíc kipů(kousek přes 2 tisíce Kč), tady nám nabízejí 200 tisíc. Vtipálci. Ať se ptáme kdekoliv na normální plynárnu ne a ne narazit. Ve chvíli, kdy už naše zoufalství dosahuje vrcholu kolem nás projíždí náklaďáček plný bomb. Skáču do tuka a poprvé v životě mám možnost použít větu:"Řidiči sledujte tamten vůz". Pronásledujeme náklaďák, ale ztrácíme mapu. Musíme zastavit a situace se tak přiostřuje. Doháníme vůz, ale držíme se raději trochu v pozadí, aby mu to nepřipadalo nápadný a nepokusil se nás setřást. Honička jako v bondovce. Podle všech znaků jede domů. Ani jedna bomba nemá plombu, nikde nezastavuje a najednou jsme u plynárny. Tady nám také nabízejí 200 tisíc. Naše bomba koupená na jihu země byla dovezená z Thajska. Cena tomu proto odpovídala. Laoská cena je někde úplně jinde. Ale honička to byla parádní.
Při našich cestách po Laosu se začal projevovat problém s řazením u Vespy. Občas se stávalo, že vypadla rychlost, občas se podařilo zařadit neutrál tam, kde vůbec neměl co dělat. V Laosu na Vespy moc zvyklí nejsou a tak po překročení hranic zpátky do Thajska hledáme pomoc tady. Nejsme si jistí, jak moc jsou servisy rozšířené po Thajsku a tak hned v prvním větším městě Udon Thani zkoušíme naslepo hledat. Jsme nasměrováni do jednoho místa, kde je opravdu dílnička, ale chlapík prej přijde až v poledne. Ve 3 je tam jak na koni. Od Vespa Clubu ČR máme tipy na potencionální viníky a tak to celkem dost rychle domlouváme i bez angličtiny. Kluk ještě něco chce a tak začíná domluva přes Google translator(největší pomocník v nouzi). Thajština je dost komplikovaný jazyk a s každým napsaným znakem se kompletně mění význam textu. Když začíná psát, objevuje se friend(kamarád) to se okamžitě změní na bitch(děvka) z toho na my friend(můj kamarád) dále na the bitch(ta děvka) a s posledním napsaným znakem se anglický text ustaluje jen ne jednom písmenu I(já). I přes nedokonalosti tohoto systému se nakonec dozvídáme, že večer v 8 přijedou jeho kamarádi a rádi by nás viděli(i když je také možné, že máme v 8 schůzku v night klubu).
Po osmé hodině se tam opravdu pomalu scházejí členové Scooter Clubu Udon Thani(night klub holt někdy jindy). Jsou z naší expedice nadšení a zahrnují nás samolepkami klubu a nakonec i klubovými tričky. Je to prima parta, dělají různé výlety po Asii a nakonec se domlouvají, že nám udělají spanilou jízdu. Jen malou, protože je to narychlo a zítra musí do práce, ale i tak je to zábava. Opravář s přezdívkou Beer(pivo) si nakonec na našem motoru máknul celých 9 hodin, ale objevil ještě nějaké další problémy, o kterých jsme neměli tušení a dal to dohromady. Ráno jsme dostali eskortu, která nás krásně vyvedla z města a po 30 km se s námi rozloučila. Získali jsme několik přátel, kteří nám ještě několikrát se svojí sítí kontaktů pomohli. Díky kluci.