Blog

    Náš blog začíná trochu vypadat jako zápisníček automechanika, ale tuhle příhodu prostě musím popsat. Od chvíle co jsme tuktuka koupili jsme se dohadovali, jestli má tahle převodovka synchrony. Pro ty, kdo netuší to je asi takhle: Motor roztáčí kolečka určitou rychlostí na jedné straně, kola jedoucího ďábelského stroje roztáčí kolečka na straně druhé. Při zařazení rychlosti se ty kolečka potkají a když nemají podobnou rychlost, tak slyšíte z převodovky zvuky jak když se v masně melou kopyta na turistický salám. To jak o sebe kolečka drhnou, než zuby zapadnou. Tady do toho vstupují synchrony, součást převodovky, která má za úkol srovnat rychlost koleček aby do sebe krásně zapadly. Pokud tam nejsou, musíte se pokusit dorovnat rychlost koleček třeba tím, že přidáte plyn a srovnáte rychlost motoru na rychlost převodovky. Dost bylo teorie, teď trochu praxe.
U našeho tuktuku to vypadá tak, že když chcete podřadit, musíte přidat sešlápnout spojku přidat plyn a pak podřadit, zatímco při řazení nahoru se snažíte při sešlápnuté spojce co nejvíce ubrat před zařazením. Což třeba při řazení do kopce z 2ky na 3ku nedává moc smysl a když už to musíte udělat, tak se ozývají zvuky, které prostě nechcete slyšet. Podle toho, jak tuktuk řadí bych řekl že tam žádné synchrony nejsou. Podle Kozáče se to v době výroby celkem běžně dělalo.


    V jednu dobu dělala převodovka strašidelné zvuky a tak jsme se snažili sehnat novou, záložní. Když se nám to konečně podařilo, tak se po dvou týdnech začal ozývat takový rachot, že jsme hned začali hledat někoho, kdo by byl schopen přehodit ložiska a zase to celé složit. Podařilo se nám přemluvit chlapíka v Sukothai, že se na to mrkne a asi nám přehodí převodovku. To bysme měli zvládnout sami, ale s tím, že má převodovka jiné připojení to radši necháme profíkům. První co udělají je prohlédnutí současné převodky. Synchrony v ní jsou. Jeden je na několik kousků a nějaký srandista nahradil tělíska synchronů z tvrzené oceli za plastová. Samozřejmě našrot. Najezdili jsme 4000 km s převodovkou s nefunkčními synchrony. Z téhle převodovky toho moc použít nepůjde. Vsazujeme naší záložní a některé věci se musí upravit aby to pasovalo. Po prvním rozjetí mám špatné pocity. Trojka tam nechce a podřazování na dvojku jde po zubech. Zbytek funguje. Tohle nemá význam. Byla sice levná, ale je to tak na náhradní díly. Chlapíci nám nabízejí, že se tu dá koupit v perfektním stavu za 4000 bátů(cca 3000 Kč). Po tom, co jí dovezli zjišťujeme, že je sice podobná, ale přece jen jiná. Chlapíci přicházejí s nápadem přeházet kolečka z jedné skříně do druhé. Tak to bude veselý. Všechno se čistí a při porovnávání vnitřností z původní převodky s tou nejnovější se zdá, že to zrovna sundali z linky. Začalo se hned po otevření dílny a skončilo až za tmy. Ale nakonec máme převodovku zpátky ve stroji. První projížďka je k neuvěření. Kam se poděly ty divné zvuky? Jak to, že nemusím blbnout s plynem pokaždé když řadím? Naprosto skvělé. Teď už jen odstranit ostatní divné zvuky, klepání a další dětské nemoci a tukan bude jak nový.

Kalendář akcí

po út st čt so ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Odběr novinek

Souhlasím se zasíláním novinek